23 Haziran 2012 Cumartesi

YÖK amacın ne?


Yazıyorum çünkü YÖK ne yapmaya çalışıyor anlamadım! Bir öyle bir böyle derken önce sözde birilerini mutlu edip sonra özde bildiğini okuyanlardan olan YÖK!

Soruyorum sana;

Böyle saçma sapan değişiklikler ve düzenlemeler yapınca çok mu ilgili gözüküyorsun? Eğitimde kalite artırımı ve standartların iyileştirilmesi için çalışmalar yapacağına sözde başarıyı artırmak için özünde yıllardır iyi eğitilemeyen insanları eleyerek veya bazı sistemler içinde mahkum bırakarak başarı oranını mı artırıyorsun?

Bence artık bilene danışmanın vakti geldi; topla tarafsız profesorlerimizi, sosyologları, öğretmenlerini ve bu işleri bilenleri sonra da oturun tartışın. Biz artık GERÇEK EĞİTİM istiyoruz!

Bakınız neler dediler ...



1. YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya (@cetinsayag), Twitter'da öğrencilerin yaz okullarına mahkum edilemeyeceğini belirterek, "Tüm öğrencilere bütünleme hakkı veriyoruz" dedi. Bu kararla bütünleme sınavını uygulayan ve uygulamayan üniversite ayrımı ortadan kalktı. Artık her üniversitede bütünleme sınavı uygulanacak. Yaz okulu sürerken böyle bir açıklama geldi!

2. ÖSYS-2012’den itibaren AOBP yerine Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) kullanılacak. Dediler ancak vazgeçtiler !

3. YÖK Başkanı Gökhan Çetinsaya, üniversitelerdeki kontenjanın 10 bin artırıldığını açıkladı. Çetinsaya, şu anda fen-edebiyat fakültelerinde okuyan öğrenciler için formasyon hakkının saklı tutulduğunu da söyledi.  Formasyon kalkacak dediler ancak vazgeçtiler!

2 yorum:

  1. Gökhan hoca iyi niyetli bir hoca. Aynı şekilde kurulda şahsen tanıştığım ya da yaptıklarıyla adından söz ettiren bir çok hoca var Yunus Söylet, Durmuş Günay gibi.

    Yaz okulu kalkacak anlamına gelmiyor bütünleme kararı. Yaz okulu başlayanlar maalesef bu yıl yararlanamayacak bütünlemelerden. Ancak henüz yaz okulu başlamamış olanlara ek olarak bütünleme hakkı da doğmuş oldu. Bence son derece güzel bir karar. Özellikle devlet üniversitelerinde 'Çocuklar arabamı değiştirecem yazın beraberiz değil mi?' tarzında yaklaşım sergileyenleri gördüm. Komik ama gerçek.

    AOBP mevzusu baştan beri hataydı, okulların değil okul puanlarının etkisi azaltılmalıydı, karardan dönüldü ama daha iyi bir adım atılmadı maalesef.

    Formasyona gelince karardan dönülmedi yalnızca hali hazırda okuyanların karardan muaf tutulduğunu belirttiler.

    Bence en azından şu an için iyi şeyler oluyor. Hemen muhalif yaklaşmak yerine etraflıca incelemeli alınan kararları. YÖK'ün forumunda bizzat öğrencilerden gelen talepler üzerine alındı bütünleme kararı. Dikkate alınmasına kötü oldu diyecek kimse olmayacaktır. YÖK forumuna üye olup bir bakmanı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  2. Berkay,

    Bence de bahsettiğin gibi alınan kararlar olumlu yönde. Ancak ben kararların içeriğini değil, YÖK'ün kararsız adımlarını eleştirdim. Hemen muhalif yaklaşmak değil de gözlemleyip eleştirmek desek daha doğru olur. Yaz okulu sürerken deme sebebim de YÖK'ün zamansız karar alışlarıdır. AOBP ile ilgili bir tez ortaya atıp sonra yoo vazgeçtik diğer sene etkilesin bakarız gibi yaklaşımları doğru bulmuyorum.

    Formasyona gelince ilk etapta yaptıkları açıklamalarla beraberinde getirdiği açıklamaların da aynı olması tercihimdir. Kamuoyu yoklamalarına göre alınan kararlar yerine önce beklenti ve ihtiyaçlara bakıp karar alınsa daha iyi gelişmeler olabilir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil